Kaptain Kitty
انتشار :۱۳ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :620 بار

همانطور که در مقالات قبلی در مورد سایت مپ هم دیدید و خواندید، فایل سایت مپ با عنوان کامل sitemap.xml ساده ترین و موثرترین راه جهت معرفی لینک های سایت به موتورهای جستجو می باشد.

ما در مقالات قبلی ساختار کامل یک فایل sitemap.xml را توضیح دادیم و گفتیم که انواع مختلف لینک ها می توانند در سایت مپ معرفی شوند با این پیش شرط که تگ های مخصوص آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد. یک مثال هم در مورد افزودن ویدئو به سایت مپ زدیم.

در این مقاله در نظر داریم که چگونگی معرفی لینک هایی از جنس تصویر به فایل سایت مپ را توضیح دهیم. قبل از هر چیز می دانید که تصاویر مختلف استفاده شده در سایتمان را به این شکل معرفی می کنیم تا در قسمت جستجوی تصاویر موتور های جستجو آنها ظاهر شوند.پس هدف نهایی کار هم مشخص شد.

کار بسیار ساده است، حتی از ساخت ویدئو سایت هم ساده تر. خوشبختانه تگ های توضیح دهنده ی لینک تصویر بسیار کم هستند و شما به راحتی می توانید لینک های تضاویر را در سایت مپ معرفی کنید، به نمونه ی زیر نگاه کنید :

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
 <urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9"
  xmlns:image="http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1">
 <url>
   <loc>http://example.com/sample.html</loc>
   <image:image>
     <image:loc>http://example.com/image.jpg</image:loc>
   </image:image>
   <image:image>
     <image:loc>http://example.com/photo.jpg</image:loc>
   </image:image>
 </url> 
</urlset> 

نکته ی قابل توجه در سایت مپ بالا این است که شما می توانید ۲ نوع سایت مپ داشته باشید، هم یک sitemap.xml اصلی برای سایت و هم یک imagesitemap.xml برای تصاویر بطور جداگانه.
راه دوم هم این است که مثل سایت مپ بالا هر دو را در یک فایل معرفی کنید.

تگ مورد نیاز اجباری توضیح
<image:image> بله تگی است که در برگیرنده ی سایر تگ های معرفی لینک تصویر است
<image:loc> بله آدرس صفحه ای که در آن تصویر مربوطه بارگذاری می شود
<image:caption> اختیاری عنوان تصویر را هم با این تگ مشخص می کنید
<image:geo_location> اختیاری منطقه ی جغرافیایی که تصویر به آن محل تعلق دارد را مشخص می کند
<image:title> اختیاری متن لینکی که در نتایج جستجوی گوگل نمایش می یابد
<image:license> اختیاری آدرس گواهینامه ی تصویر
آموزش طراحی سایت ثبت سایت در گوگل ثبت سایت مپ ثبت لینک در گوگل سایت مپ چیست؟
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه