Kaptain Kitty
انتشار :۱۰ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :1178 بار

زمانی که شما فایل sitemap را تهیه کردید و آن را مطابق با استاندارهای لازم نوشتید، می توانید قبل از اینکه منتظر بشینید تا گوگل به آن سر بزند، خودتان زودتر آن را در گوگل وبمستر ثبت کنید. ثبت فایل sitemap در گوگل وب مستر چند مزیت دارد. یکی اینکه خیلی سریعتر از حالت عادی لینک های سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهید. مورد دیگر اینکه ابزار google webmaster tools امکانات متنوعی دارد که اگر فایل سایت مپ شما مشکل داشت آن را به شما گزارش می دهد.

نکته : محل فایل sitemap در ریشه ی سایت است ولی شما می توانید با استفاده از فایل Robots.txt محل دقیق آن را مشخص کنید.

مراحل ثبت سایت در گوگل وب مستر:

  1. فایل sitemap.xml را در وب سایتتان آپلود کنید.
  2. در صفحه ی اول و اصلیه ابزار webmaster tools روی لینک سایت خودتان که قبلا آن را ثبت کرده اید کلیک کنید.
  3. از منوی سمت چپ گزینه ی crawl  و سپس از زیر منوی باز شده گزینه ی sitemap را کلیک کنید.
  4. در پنجره ی سمت راست دکمه ی Add/Test Sitemap   را کلیک کنید.
  5. در کادر باکسی که باز شده آدرس کامل فایل sitemap.xml سایتتان را وارد کنید. اغلب آدرس های سایت مپ به شکل زیر است :
  6. http://www.example.com/sitemap.xml
  7. روی دکمه Submit Sitemap کلیک کنید.

ثبت sitemap از طریق فایل Robots.txt :

هم چنین این امکان وجود دارد که از طریق فایل Robots.txt فایل سایت مپ را در اختیار موتورهای جستجو بگذارید. برای این کار کافی است کد زیر را در فایل Robots.txt وارد کنید:

Sitemap: http://example.com/sitemap_location.xml

اهمیتی ندارد که این خط کد را کجای فایل وارد می کنید. هم می توانید آن را در ابتدای فایل وارد کنید هم انتهای آن.
ثبت دوباره ی فایل Sitemap:
برخی مواقع پیش می آید که ساختار لینک های سایت شما تغییر می کنند. در این موقع شما باید فایل sitemap.xml را دوباره ثبت کنید تا موتور جستجو آن را دوباره پیمایش کند.
برای ثبت مجدد فایل sitemap مراحل زیر را طی کنید

  1. وارد google webmaster tools شوید و روی لینک سایتتان کلیک کنید
  2. از منوی سمت چپ گزینه ی crawl  و سپس از زیر منوی باز شده گزینه ی sitemap را کلیک کنید.
  3. sitemap یا sitemap های مورد نظرتان را انتخاب و سپس دکمه ی Resubmit را کلیک کنید.

ثبت دوباره فایل sitemap.xml از طریق HTTP:

احتمالا تا به حال این روش را امتحان نکرده باشید و جایی هم آن را ندیده باشید. جالب است بدانید که امکانات سرویس های گوگل از طریق درخواست های Http ،چه از طریق cUrl، چه از طریق Ajax و یا هر مکانیسم دیگری که استفاده می کنید در دسترس هستند. برای ثبت از طریق درخواست Http مراحل زیر را طی کنید:

    1. لینک فایل sitemap.xml خودتان را در نظر داشته باشید، به عنوان مثال :
www.google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=sitemap_url
    1. این آدرس را URL encode کنید، که در مثال ما این آدرس به شکل زیر در می آید :
www.google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=http%3A%2F%2Fwww.yoursite.com%2Fsitemap.gz
  1. سپس این درخواست را با هر مکانیزمی که مایلید اجرا کنید. حتی می توانید آن را در مرورگر خود کپی و سپس دکمه Enter را بزنید.

نکات قابل توجه :

  1. اگر درخواست HTTP با موفقیت ثبت شده باشد شما باید کد ۲۰۰ را دریافت کنید. اگر کدی غیر از این دریافت کردید دوباره درخواستتان را ثبت کنید.دقت داشته باشید که دریافت کد ۲۰۰ فقط به این معنی است که گوگل فایل sitemap.xml شما را دریافت کرده است ولی اگر مشکلی در فایل مورد نظر وجود داشته باشد آن را نمی تواند به شما نشان دهد. پس بهتر است برای ردیابی آخرین وضعیت از ابزار مفید گوگل وب مستر استفاده کنید.
  2. اگر شما از سیستم گروه سازی فایل های سایت مپ استفاده کرده اید، تنها لازم است که فایل ایندکس را ارسال کنید و نیازی به ثبت فایل های داخلی نیست. اگر درک این مورد ابهام داشت لطفا مقاله ی گروه سازی فایل های sitemap را مطالعه نمایید.
sitemap ثبت sitemap ثبت سایت در گوگل ثبت سایت مپ ثبت لینک در گوگل ثبت لینک در موتور جستجو سایت مپ
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه