Kaptain Kitty
انتشار :۱۹ دی ۱۳۹۵
بازدید :45 بار

سال گذشته گوگل در بازار دیجیتال اعلام کرد که وقفه ای طولانی مدت در تبلیغات میان محتوایی خود ایجاد کرده است. حالا غول موتور های جستجو رسما این تبلیغات را از دور خارج کرده است، حرکتی که فرصت های بی نظیری را پیش پای فعالان مشتاق عرصه ی موبایل قرار می دهد تا تجربه ی کاربری بهتری از موبایل را به مصرف کنندگان ارائه دهند.

در تاریخ ۱۰ ژانویه، گوگل آنچه را که مشاهده کنندگان “جریمه ی pop-up”  می نامند را آغاز خواهد کرد که تبلیغاتی را هدف قرار می دهد که بخش زیادی از صفحه ی موبایل را پنهان و یا خاکستری می کند. وب سایت های که تبلیغات pop up و میان محتوایی را بر روی دستگاه های موبایل نمایش می دهند رنک بالایی را در نتایج جستجو کسب نخواهند کرد. این تغییری است که تاثیر چشمگیری به جای می گذارد؛ بر طبق گزارش “وضعیت موبایل وب در آمریکا سال ۲۰۱۵” از SimilarWeb، کاربری موبایل حدود ۵۶ درصد از ترافیک مصرف کننده را در وب سایت های رده بالای آمریکا را به خود اختصاص داده است.

این حرکت اصلا غافلگیر کننده نیست؛ در سال ۲۰۱۵، این غول موتور های جستجو اعلام کرد که وب سایت هایی که تبلیغات pop up و میان محتوایی نمایش دهند و کاربر را وادار کنند تا یک اپلیکیشن دانلود کند را جریمه خواهد کرد. خیلی زود پس از آن، اپل به کاربران Safari این امکان را داد تا اپلیکیشن های blocker نصب کرده تا از تبلیغات میان محتوایی و pop-up بر روی آیفون ها و آیپد ها جلوگیری کند.

گفتنی است که گوگل یک وب سایت را فقط در نتایج جستجو در موبایل جریمه خواهد کرد که با توجه به چالش navigate کردن تبلیغات میان محتوایی در صفحاتی به کوچکی ۴٫۵ اینچی، در مقابل تبلیغاتی که بر روی لپ تاپ یا صفحات کامپیوترهایشخصی مشاهده می شوند، تصمیم کاملا مناسب و به جایی می باشد. علاوه بر این، تبلیغات pop-up و میان محتوایی، همچنان یکی از هزاران سیگنالی است که موتورهای جستجو برای ارزیابی رنک از آن استفاده می کنند.

البته انتظار نداشته باشید که این pop-up های موبایلی به صورت کامل ناپدید شوند. اگر شما شرکتی هستید که از این تبلیغات برای تشخیص سن و استفاده از کوکی ها استفاده می کنید، گوگل شما از در نتایج جستجو حذف نخواهد کرد. همچنین اگر بیزینس شما بنرهای تبلیغاتی در موبایل نشان دهد که به راحتی قابل بستن هستند و بخش زیادی از فضای صفحه را نمی گیرند، جریمه و تنبیهی بر شما اعمال نخواهد شد.

خلاص شدن از شر فاکتور اعصاب خرد کن

آیا همه از گوشمالی این تبلیغات اغلب اعصاب خرد کن خوشحال هستند؟ نه. برخی اقدامات گوگل در چند سال اخیر، به ویژه تصمیم بر جریمه ی تبلیغات میان محتوایی و pop-up را به چشم نشانه ای برای ایجاد امتیاز انحصاری در عمل جستجو می بینند.

با این حال به نظر شفاف میرسد که تبلیغات میان محتوایی مزاحم باعث کاهش کیفیت تجربه ی کاربری می شوند. برای مثال، گوگل دریافته بود که ۶۹ درصد کابرانی که هنگام دانلود اپلیکیشن گوگل پلاس با تبلیغات میان محتوایی و pop-up مواجه شده اند کلا بازدید از آن صفحه را زده اند.

همچنین، تحقیقات موثر نبودن این نوع تبلیغات را نشان داده است. محققان با استفاده از ابزارهایی مانند ردیابی چشم و EEG بی سیم، به این نتیجه رسیدند که افراد به مدت ۲۰۰ میلی ثانیه به تبلیغات بنری و ۸۰۰ میلی ثانیه به تبلیغات میان محتوایی نگاه می کنند.

آیا این به معنای آن است که کاربران بیشتر به تبلیغات میان محتوایی علاقمندند؟ نه لزوما. تحقیق پیرامون بازاریابی موبایل که توسط Spark Experience و WPP agency Light Reaction انجام شده بود به این نتیجه رسید که اگرچه افراد تبیلغات میان محتوایی و pop-up را کمی طولانی تر نگاه می کنند اما بخش زیادی از آن زمان صرف گشتن به دنبال آن ضربدر کوچک برای بستن آن است.

ایجاد فرصت در دنیای بدون تبلیغات pop-up

هر کس که برای یافتن آن دکمه ی ضربدر کوچک بر روی تبلیغات موبایل کشمکش داشته است، می داند که جریمه ی گوگل باعث میشود جستجوی موبایلی کمتر اعصاب خرد کن و نا امید کننده باشد. اما این رویکرد همچنین فرصت هایی را برای بازاریابان فراهم می کند. اگر شما از حجم زیادی از تبلیغات میان محتوایی و pop-up برای برنامه های تبلیغات دیجیتال خود استفاده می کنید، این بهترین زمان برای ارزیابی مجدد و اصلاح استراتژی موبایل خود برای به حداکثر رساندن تجربه ی کاربری است. در اینجا دو روش برای ایجاد تجربه ی کاربری بهتر در دنیای پس از تبلیغات میان محتوایی به شما ارائه می دهیم.

استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید

تولید و توزیع مداوم محتوای مرتبط باعث جذب مخاطب می شود، بدون نیاز به برچسب پر زرق و برق “به زور خرید کنید”. از محتوا- شامل پست های وبلاگی، گزارش، دستورالعمل، ویدیو، اینفوگرافی و غیر- برای آموزش مخاطب و هدایت آنها در حین فرآیند خرید استفاده کنید.

از محتوا های بلند و طولانی نترسید، حتی اگر مخاطبتان در ابتدا از موبایل استفاده کند. مرکز تحقیقاتی Pew دریافت که محتوای طولانی مثل مقالات هزار کلمه ای و بیشتر، کابرانی که صفحه نمایش کوچک دارند را دقیقا به همان اندازه ی محتوای کوتاه جذب می کند. مصرف کنندگان همچنین تمایل دارند مقالات طولانی را در صورتی که به پاراگراف های کوتاه تقسیم شده باشد، دوبار بخوانند

چه مخاطبین هدف شما ویدیوهای کوتاه را ترجیح دهند چه مقالات طولانی، حتما مطمئن شوید که محتوا برای کاربر ارزش آفرینی می کند بنابراین می تواند توجه آنها را جلب کرده و مشارکت آنها را فعال سازد.

از ایجاد تجربه ی دوست داشتنی کار با موبایل مطمئن شوید

موبایل فرندلی بودن دیگر گزینه ی آخر طراحی یک وبسایت نیست؛ بلکه بهترین بخش آن است. با طراحی یک تجربه ی بدون دردسر برای کاربران خود که می توانند مصرف کنندگان، مشتریان، کارکنان، شرکاء اقتصادی یا سرمایه گذاران اقتصادی تان باشند، کنترل وبسایت خود را همیشه در دست داشته باشید.

– متون باید بدون نیاز به رویداد pinch-zoom در دستگاه های موبایل قابل خواندن باشند

– navigation باید به آسانی انجام شود و منو ها ساده باشند

– ادغام layout های سیال برای تعدیل و انطباق صفحات با اندازه های مختلف

– ایجاد فرم های ساده سازی شده و دارای حداقل تعداد فیلد

آپدیت کردن به آخرین SDK تبلیغات موبایلی

یکی از بهترین روش هایی که برنامه نویسان اپلیکیشن می توانند از دام های مربوط به انواع نامناسب تبلیغات اجتناب کنند، ادغام آخرین SDK های برنامه نویسی نرم افزار (SDK) در اپلیکیشن های خود است. گوگل SDK خود را به صورت رایگان برای iOS و اندروید ارائه می دهد. اگرچه این مرورگرها هنوز هم اجازه ی استفاده از تبلیغات میان محتوایی را می دهند، اما در عین حال دستورالعمل هایی نیز ارائه می دهد که به برنامه نویسان اپلیکیشن کمک می کند تعیین کنند آیا محتوای آنها واجد شرایط داشتن تبلیغات میان محتوایی (مثل تشخیص سن) هست یا خیر و اینکه آیا اگر این تبلیغات بر روی اپلیکیشن آنها نصب شود باعث ضعیف شدن تجربه ی کاربری می شود یا خیر.

 

seo برای دستگاه های موبایل آموزش seo آموزش بهینه سازی در وب آموزش سئو گوگل وب اپلیکیشن
مطالب مرتبط

مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک و همسرش پریسیلا چان همزمان با اعلام خبر تولد فرزندشان می گویند که ۹۹ درصد سهام خود در این شرکت را اهدای برنامه های نیکوکاری خواهند کرد. آقای زاکربرگ، ۳۱ ساله، این خبر را در نامه ای به دخترش مکس روی صفحه فیسبوکش اعلام کرد. او گفت که آنها بخش اعظم […]

مهمترین منبع خبری و قدرتمندترین سازمان رسانه‌ای در دنیای امروز کدام است؟ استدلال خوبی وجود دارد که پاسخ این سوال یک روزنامه یا تلویزیون نیست، بلکه یک شبکه‌ اجتماعی یعنی فیسبوک مهمترین منبع خبری اکثر مردم دنیاست. برای بیش از یک و نیم میلیارد کاربر فیسبوک، این شبکه اجتماعی بیش از قبل محلی برای همرسانی […]

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت، وزارت اطلاعات در رابطه با “امنیت فضای مجازی و پالایش آن برنامه‌های سنگینی” دارد. هم‌زمان سخنگوی ناجا از برخورد با ۳۰۰ کانال تلگرامی و حساب اینستاگرامی خبر داد. حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز شنبه (۴ دی/ ۲۴ […]

یک گروه هکری با جایزه دادن به کسانی که موفق به حمله به اهداف تعیین شده می‌شوند، حمله‌های اینترنتی را تبدیل به یک بازی کرده‌اند. این گروه بابت هر حمله کوتاه مدت به تعداد محدودی از وبسایت‌های مورد نظر به هکرها امتیاز می‌دهد. امتیازات ثبت شده و نمایش داده می‌شوند و می‌توان با استفاده از […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه