Kaptain Kitty
انتشار :۲۶ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :556 بار

حتما تا به حال مشاهده کردیده اید وقتی یک عبارت یا لینک های مربوط به یک سایت را جستجو می کنید در قسمت نتایج جستجو لینک های اصلی اولین سایت را نشان می دهد. به این لینک ها اصطلاحا sitelink گفته می شود.

جالب است بدانید که این لینک ها را خود گوگل تنظیم و مرتب می کند. البته الگوریتم های هوشمندی دارد و می تواند ساختار اصلی و لینک های اصلی سایت شما را تشخیص دهد ولی به طور ۱۰۰ درصد از نتیجه ی کارش راضی نخواهید بود.

سئو seo

سئو seo

و اما توضیح تصویر بالا :

  1. لینک اصلی سایت (همان دومین اصلی)
  2. سایت لینک ها یا لینک های اصلی سایت

سایت لینک ها تنها در صورتی به نمایش در می آیند که گوگل تشخیص دهد برای کاربر مفید است و این فرآیند دست صاحب سایت نیست. در هر حال اگر لینک های سایت شما طوری طراحی شده بود که برای گوگل قابل تشخیص نبود و یا الگوریتم های گوگل تشخیص دادند که نمایش آنها برای کاربر مفید نیست لذا در نتایج جستجو آنها را نشان نمی دهد.

هم اکنون تولید سایت لینک ها و نمایش آنها به طور خودکار انجام می شود. نگران نباشید، گوگل هر روزه الگوریتم هایش را بهبود می بخشد تا بهترین نتایج را نشان دهد. خوب است بدانید که در آینده “وب مسترها” هم می توانند در این فرآیند نقشی را ایفا کنند.

نکته ی قابل توجه اینست که با توجه به اینکه در تولید آنها نمی توان نقشی داشت اما این قابلیت وجود دارد اگر لینکی را غیر متناسب دیدید آن را بی ارزش و یا Demote کنید. اما گوگل این تضمین را به شما نمی دهد که حتما آن لینک را حذف کند.

مراحل Demote کردن یک لینک:

  1. در  ابزار وب مستر، روی لینک سایت مورد نظرتان کلیک و وارد محیط کاری شوید.
  2. در زیر منوی Search Appearance روی Sitelinks کلیک کنید.
  3. در باکس For this search result  آدرس لینک مورد نظرتان را که می خواهید Demote کنید به طور کامل بنویسید.

بعد از اینکه مراحل فوق را انجام دادید، کمی زمان نیاز است تا تغییرات مورد نظر در نتایج جستجو اعمال شوند.

نکته :

  • شما می توانید تا ۱۰۰ عدد لینک را Demote کنید.

 

 

demote demote در گوگل demote لینک sitelink چیست حذف لینک از گوگل سایت لینک چیست مراحل حذف لینک
مطالب مرتبط

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

سال گذشته گوگل در بازار دیجیتال اعلام کرد که وقفه ای طولانی مدت در تبلیغات میان محتوایی خود ایجاد کرده است. حالا غول موتور های جستجو رسما این تبلیغات را از دور خارج کرده است، حرکتی که فرصت های بی نظیری را پیش پای فعالان مشتاق عرصه ی موبایل قرار می دهد تا تجربه ی […]

گوگل یک ماه پیش از ارتقاء الگوریتم mobile-friendly خود، شروع به ارسال پیغام های جدید هشداری به صاحبان وب سایت ها کرد. گوگل هم اکنون در حال ارسال نوع جدیدی از پیغام های هشداری به صاحبان وب سایت هایی است که وبسایت آنها mobile-friendly نمی باشد. این پیغام ها مستقیما در نتایج جستجو با موبایل […]

عموما بالا بودن تعداد سوالات مشتریان یک مساله ی خوشایند محسوب می شود. هر چه تعداد پرسش ها بالاتر باشد، تعداد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. اما به مرور زمان، شما دائما در حال دریافت همان سوالات همیشگی هستید. این امر می تواند خیلی زود به کاری روزمره، زمان بر و خسته […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه