Kaptain Kitty
انتشار :۹ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :1060 بار

sitemap راه ساده ای برای نشان دادن صفحات و لینک های سایت به موتور جستجو است. در ساده ترین حالت یک فایل sitemap یک فایل XML است که تمام لینک های سایت را در خود لیست کرده است. هر لینک متا دیتاهای اضافه ای هم دارد که بر اساس نوع لینک فرق می کند.
بنابراین موتور جستجو با اطلاعات بیشتر و به طور کامل تر می تواند محتوای سایت را پیمایش و آنها را ایندکس کند. موتورهای جستجو اغلب صفحات html را پردازش می کنند و سپس لینک های موجود در آن را دنبال می کنند تا به صفحات و قسمت های بعدی برسند. با استفاده از فایل سایت مپ که در قالب XML در ریشه ی سایت قرار می دهیم، کل لینک های موجود در سایت را یک جا به موتور جستجو معرفی می کنیم. این کار باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت ما در موتور های جستجو می شود.
جالب است بدانید که به طور کلی موتور جستجوها و به خصوص گوگل تضمینی برای ایندکس شدن لینک های شما نمی دهند، بلکه فقط آنها را بررسی و در صورت مفید و معتبر بودن، آنها را در نتایج جستجو به حساب می آورند.
در زیر یک نمونه از فایل sitemap در حالت ساده را مشاهده می کنید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

   <url>

      <loc>http://www.example.com/</loc>

      <lastmod>2005-01-01</lastmod>

      <changefreq>monthly</changefreq>

      <priority>0.8</priority>

   </url>

</urlset>

هم چنین این امکان وجود دارد که شما یک فایل sitemap را به چند فایل کوچکتر بشکنید و گروه sitemap درست کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی گروه بندی فایل sitemap را ببینید.

ایندکس شدن در گوگل ایندکس شدن در موتور جستجو سایت مپ سایت مپ چیست؟ معرفی سایت به گوگل معرفی سایت به موتور جستجو
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه