Kaptain Kitty
انتشار :۹ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :1016 بار

sitemap راه ساده ای برای نشان دادن صفحات و لینک های سایت به موتور جستجو است. در ساده ترین حالت یک فایل sitemap یک فایل XML است که تمام لینک های سایت را در خود لیست کرده است. هر لینک متا دیتاهای اضافه ای هم دارد که بر اساس نوع لینک فرق می کند.
بنابراین موتور جستجو با اطلاعات بیشتر و به طور کامل تر می تواند محتوای سایت را پیمایش و آنها را ایندکس کند. موتورهای جستجو اغلب صفحات html را پردازش می کنند و سپس لینک های موجود در آن را دنبال می کنند تا به صفحات و قسمت های بعدی برسند. با استفاده از فایل سایت مپ که در قالب XML در ریشه ی سایت قرار می دهیم، کل لینک های موجود در سایت را یک جا به موتور جستجو معرفی می کنیم. این کار باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت ما در موتور های جستجو می شود.
جالب است بدانید که به طور کلی موتور جستجوها و به خصوص گوگل تضمینی برای ایندکس شدن لینک های شما نمی دهند، بلکه فقط آنها را بررسی و در صورت مفید و معتبر بودن، آنها را در نتایج جستجو به حساب می آورند.
در زیر یک نمونه از فایل sitemap در حالت ساده را مشاهده می کنید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

   <url>

      <loc>http://www.example.com/</loc>

      <lastmod>2005-01-01</lastmod>

      <changefreq>monthly</changefreq>

      <priority>0.8</priority>

   </url>

</urlset>

هم چنین این امکان وجود دارد که شما یک فایل sitemap را به چند فایل کوچکتر بشکنید و گروه sitemap درست کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی گروه بندی فایل sitemap را ببینید.

ایندکس شدن در گوگل ایندکس شدن در موتور جستجو سایت مپ سایت مپ چیست؟ معرفی سایت به گوگل معرفی سایت به موتور جستجو
مطالب مرتبط

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

سال گذشته گوگل در بازار دیجیتال اعلام کرد که وقفه ای طولانی مدت در تبلیغات میان محتوایی خود ایجاد کرده است. حالا غول موتور های جستجو رسما این تبلیغات را از دور خارج کرده است، حرکتی که فرصت های بی نظیری را پیش پای فعالان مشتاق عرصه ی موبایل قرار می دهد تا تجربه ی […]

گوگل یک ماه پیش از ارتقاء الگوریتم mobile-friendly خود، شروع به ارسال پیغام های جدید هشداری به صاحبان وب سایت ها کرد. گوگل هم اکنون در حال ارسال نوع جدیدی از پیغام های هشداری به صاحبان وب سایت هایی است که وبسایت آنها mobile-friendly نمی باشد. این پیغام ها مستقیما در نتایج جستجو با موبایل […]

عموما بالا بودن تعداد سوالات مشتریان یک مساله ی خوشایند محسوب می شود. هر چه تعداد پرسش ها بالاتر باشد، تعداد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. اما به مرور زمان، شما دائما در حال دریافت همان سوالات همیشگی هستید. این امر می تواند خیلی زود به کاری روزمره، زمان بر و خسته […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه