Kaptain Kitty
انتشار :۲۱ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :646 بار

گوگل می تواند انواع مختلفی از سایت مپ را قبول کند. اما پیشنهاد حرفه ای ها این است که از یک استاندارد مشخص استفاده کنید تا سایر موتورهای جستجو مثل یاهو و بینگ هم بتوانند از فایل سایت مپ شما استفاده کنند. اکثر موتورهای جستجوی معروف مانند موتور جستجوی گوگل ، یاهو و بینگ اعضای کمیسیونی به نام sitemaps.org را تشکیل می دهند که کار این کمیته تدوین و استاندارد سازی پروتکل ها و قوانین انواع فایل sitemap هستند.

در زیر یک نمونه از فایل سایت مپ را مشاهده می کنید که شامل لینک هایی از نوع Html، تصویر و ویدئو می باشد.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9" 
  xmlns:image="http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1" 
  xmlns:video="http://www.google.com/schemas/sitemap-video/1.1">
  <url> 
    <loc>http://www.example.com/foo.html</loc> 
    <image:image>
       <image:loc>http://example.com/image.jpg</image:loc> 
    </image:image>
    <video:video>     
      <video:content_loc>
        http://www.example.com/video123      </video:content_loc>
      <video:player_loc allow_embed="yes" autoplay="ap=1">
        http://www.example.com/?video=123
      </video:player_loc>
      <video:thumbnail_loc>
        http://www.example.com/thumbs/123.jpg
      </video:thumbnail_loc>
      <video:title>Grilling steaks for summer</video:title>  
      <video:description>
        Get perfectly done steaks every time
      </video:description>
    </video:video>
  </url>
</urlset>

شما می توانید یا سایت مپ را خودتان دستی بنویسید و یا اینکه بااستفاده از ابزارهای آماده فایل sitemap.xml مورد انتظارتان را آماده کنید.
خوب است بدانید که گوگل علاوه بر فرمت های رایج و معمول، انواع سایت مپ در قالب های زیر را نیز قبول می کند.

  • RSS،mRSS و Atom: اگر بلاگی دارید که خروجی را در قالب RSS و یا Atom ارائه می دهد می توانید آدرس این فایل ها را به جای فایل سایت مپ به گوگل بدهید. گوگل هم به راحتی کلیه ی محتوای این فایل را می خواند.
  • Text file:برای وبسایت های ساده ای که لینک های آنها فقط از صفحات Html معمولی تشکیل شده است می توانید لینک ها را بصورت ساده و خط به خط بنویسید. به عنوان مثال فایل های زیر فایل هایی هستند که حاوی لینک های سایت هستند :
    http://www.example.com/file1.html
        http://www.example.com/file2.html

به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • به طور کامل آدرس لینک را بنویسید
  • فایل سایت مپ باید با رمزگذاری UTF-8 باشد
  • فایل فقط باید حاوی لینک باشد بدون هیچ متن اضافه
  • نام فایل می تواند هرچیزی باشد

بعد از رعایت کردن قوانین فوق می توانید فایل مورد نظرتان را در گوگل وب مستر آپلود کنید.

قوانین و پروتکل های فایل سایت مپ:

  • در یک فایل سایت مپ نهایتا می توانید ۵۰ هزار لینک داشته باشید و نه بیشتر. همچنین حجم فایل نباید بیشتر از ۵۰ مگابایت باشد. اگر فایل سایت مپ شما بزرگتر از این اندازه هاست باید آن را به فایل های کوچکتر بشکنید.
  • اگر چند فایل سایت مپ دارید باید آنها را درون یک فایل سایت مپ اصلی به نام sitemap index لیست کنید و این فایل را در گوگل ثبت کنید. نیازی به ثبت تک تک سایت مپ های داخلی نیست
  • حواستان باشد متغیرهای اضافی مثل session id در نام فایل نباش
  • فایل سایت مپ شما باید حاوی namespace زیر باشد : xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″

 

sitemap video sitemap استاندارهای سایت مپ پروتکل سایت مپ سایت مپ قوانین سایت مپ
مطالب مرتبط

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

سال گذشته گوگل در بازار دیجیتال اعلام کرد که وقفه ای طولانی مدت در تبلیغات میان محتوایی خود ایجاد کرده است. حالا غول موتور های جستجو رسما این تبلیغات را از دور خارج کرده است، حرکتی که فرصت های بی نظیری را پیش پای فعالان مشتاق عرصه ی موبایل قرار می دهد تا تجربه ی […]

گوگل یک ماه پیش از ارتقاء الگوریتم mobile-friendly خود، شروع به ارسال پیغام های جدید هشداری به صاحبان وب سایت ها کرد. گوگل هم اکنون در حال ارسال نوع جدیدی از پیغام های هشداری به صاحبان وب سایت هایی است که وبسایت آنها mobile-friendly نمی باشد. این پیغام ها مستقیما در نتایج جستجو با موبایل […]

عموما بالا بودن تعداد سوالات مشتریان یک مساله ی خوشایند محسوب می شود. هر چه تعداد پرسش ها بالاتر باشد، تعداد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. اما به مرور زمان، شما دائما در حال دریافت همان سوالات همیشگی هستید. این امر می تواند خیلی زود به کاری روزمره، زمان بر و خسته […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه