Kaptain Kitty
انتشار :۲۹ آذر ۱۳۹۳
بازدید :549 بار

فایل سایت مپ فایلی است که در آن تمام صفحات و لینک های سایت در آن لیست می شود تا به موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ساختار کلی وبسایت را نشان دهد. یکی از راه های شناخت و پیمایش یک وبسایت توسط موتور جستجو بررسی فایل sitemap آن وبسایت است.

فایل سایت مپ

فایل سایت مپ

در واقع وجود یک فایل sitemap برای یک وبسایت ضروری نیست اما داشتن آن فواید بسیاری دارد.
در حال ایده آل، اگر تمام صفحات یک وبسایت به درستی به یکدیکر لینک شده باشند، همه ی موتورهای جستجو می توانند ساختار را فهمیده و سپس پیمایش نمایند. (در این رابطه مقالات مربوط به استراتژی لینک داخلی را مطالعه نمایید)
با این حال، وجود فایل سایت مپ باعث پیمایش دقیق تر و سریعتر وبسایت شما می شود، علی الخصوص زمانی که :

  • سایت شما واقعا بزرگ باشد: در نتیجه گوگل تعداد بار بیشتری به سایت شما سر میزند و توقع صفحات جدید یا آپدیت صفحات و مطالب قدیمی را دارد.
  • اگر سایت شما آرشیوی از مطالب بزرگ باشد که در آن صفحات به یکدیگر لینک نشده باشند:بنابراین در این حالت شما باید تمامی صفحات و لینک ها را به این صورت لیست کنید و در اختیار موتور جستجو قرار دهید.
  • سایت شما جدید است و بک لینک های کمی از وبسایت های دیگر دارید:همانطور که میدانید روبات گوگل و همچنین سایر موتورهای جستجو لینک ها را در وب دنبال می کنند تا مطالب و صفحات جدید را پیدا کنند. بنابراین ممکن است لینک صفحات وبسایت شما از دید گوگل مخفی بماند. لذا داشتن فایل sitemap.xml در این موارد نقش مهمی را ایفا می کند.
  • سایت شما از فایل های رسانه ای استفاده می کند: در این موارد شما باید بتوانید به طریقی این فایل ها را به موتور جستجو بفهمانید که راه این کار ارائه ی انواع مختلف فایل sitemap به موتور جستجو است.

جالب است بدانید که فایل sitemap.xml می تواند اطلاعات ارزشمند دیگری هم در مورد لینک های لیست شده ارائه نماید که تحت عنوان metadata شناخته می شوند. metadata ها حاوی اطلاعاتی همچون آخرین تاریخی که محتوای لینک تغییر پیدا کرده است یا چگونگی Crawl کردن آن لینک را مشخص می کند. شما می توانید انواع مختلف فایل سایت مپ را مشخص کنید.

sitemap آموزش seo آموزش جستجوی گوگل آموزش سئو سایت مپ
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه