Kaptain Kitty
انتشار :۲۹ آذر ۱۳۹۳
بازدید :528 بار

فایل سایت مپ فایلی است که در آن تمام صفحات و لینک های سایت در آن لیست می شود تا به موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ساختار کلی وبسایت را نشان دهد. یکی از راه های شناخت و پیمایش یک وبسایت توسط موتور جستجو بررسی فایل sitemap آن وبسایت است.

فایل سایت مپ

فایل سایت مپ

در واقع وجود یک فایل sitemap برای یک وبسایت ضروری نیست اما داشتن آن فواید بسیاری دارد.
در حال ایده آل، اگر تمام صفحات یک وبسایت به درستی به یکدیکر لینک شده باشند، همه ی موتورهای جستجو می توانند ساختار را فهمیده و سپس پیمایش نمایند. (در این رابطه مقالات مربوط به استراتژی لینک داخلی را مطالعه نمایید)
با این حال، وجود فایل سایت مپ باعث پیمایش دقیق تر و سریعتر وبسایت شما می شود، علی الخصوص زمانی که :

  • سایت شما واقعا بزرگ باشد: در نتیجه گوگل تعداد بار بیشتری به سایت شما سر میزند و توقع صفحات جدید یا آپدیت صفحات و مطالب قدیمی را دارد.
  • اگر سایت شما آرشیوی از مطالب بزرگ باشد که در آن صفحات به یکدیگر لینک نشده باشند:بنابراین در این حالت شما باید تمامی صفحات و لینک ها را به این صورت لیست کنید و در اختیار موتور جستجو قرار دهید.
  • سایت شما جدید است و بک لینک های کمی از وبسایت های دیگر دارید:همانطور که میدانید روبات گوگل و همچنین سایر موتورهای جستجو لینک ها را در وب دنبال می کنند تا مطالب و صفحات جدید را پیدا کنند. بنابراین ممکن است لینک صفحات وبسایت شما از دید گوگل مخفی بماند. لذا داشتن فایل sitemap.xml در این موارد نقش مهمی را ایفا می کند.
  • سایت شما از فایل های رسانه ای استفاده می کند: در این موارد شما باید بتوانید به طریقی این فایل ها را به موتور جستجو بفهمانید که راه این کار ارائه ی انواع مختلف فایل sitemap به موتور جستجو است.

جالب است بدانید که فایل sitemap.xml می تواند اطلاعات ارزشمند دیگری هم در مورد لینک های لیست شده ارائه نماید که تحت عنوان metadata شناخته می شوند. metadata ها حاوی اطلاعاتی همچون آخرین تاریخی که محتوای لینک تغییر پیدا کرده است یا چگونگی Crawl کردن آن لینک را مشخص می کند. شما می توانید انواع مختلف فایل سایت مپ را مشخص کنید.

sitemap آموزش seo آموزش جستجوی گوگل آموزش سئو سایت مپ
مطالب مرتبط

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

سال گذشته گوگل در بازار دیجیتال اعلام کرد که وقفه ای طولانی مدت در تبلیغات میان محتوایی خود ایجاد کرده است. حالا غول موتور های جستجو رسما این تبلیغات را از دور خارج کرده است، حرکتی که فرصت های بی نظیری را پیش پای فعالان مشتاق عرصه ی موبایل قرار می دهد تا تجربه ی […]

گوگل یک ماه پیش از ارتقاء الگوریتم mobile-friendly خود، شروع به ارسال پیغام های جدید هشداری به صاحبان وب سایت ها کرد. گوگل هم اکنون در حال ارسال نوع جدیدی از پیغام های هشداری به صاحبان وب سایت هایی است که وبسایت آنها mobile-friendly نمی باشد. این پیغام ها مستقیما در نتایج جستجو با موبایل […]

عموما بالا بودن تعداد سوالات مشتریان یک مساله ی خوشایند محسوب می شود. هر چه تعداد پرسش ها بالاتر باشد، تعداد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. اما به مرور زمان، شما دائما در حال دریافت همان سوالات همیشگی هستید. این امر می تواند خیلی زود به کاری روزمره، زمان بر و خسته […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه