Kaptain Kitty
انتشار :۱۴ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :385 بار

یک فایل sitemap در واقع یک ابزار هدایت کننده محسوب می شود که تمام لینک ها و قسمت های مختلف و متنوع وبسایت را در اختیار کاربر و موتور های جستجو (یاماشین) می گذارد. پس ما با ۲ نوع فایل سایت مپ روبه رو هستیم:

  1. فایلی تحت عنوان sitemap.html که برای استفاده ی کاربر طراحی می شود
  2. و فایلی با نام sitemap.xml که برای پیمایش توسط موتورهای جستجو طراحی می شود

سایت شما باید هر دو نوع سایت مپ را داشته باشد و هر زمان هم که لینک و مطلبی به سایتتان اضافه شد باید این دو فایل را به روز کنید.

  1.  HTML sitemap:

این فایل بسیار ساده تشکیل شده است از یک نمودار درختی و یا یک جدول که شاخه ها و قسمت های مختلف وبسایت را به کاربر معرفی می کند. در واقع این فایل برای کاربر ساخته می شود و لذا با هر تکنیکی می تواند پیاده شود.

  1. XML sitemap:

ساخت این فایل هم بسیار ساده است اما به دلیل اینکه شما این فایل را برای موتور جستجو طراحی می کنید لذا تگ ها و کدهای بیشتر و استاندارد تری باید بنویسید. همچنین می توانید برخی برنامه ریزی ها را هم برای موتور جستجو تعیین کنید. به عنوان مثال می توانید به موتور جستجو بگویید هروز به یک بخش از سایت سر بزند و لینک ها را جمع آوری و ایندکس کند.

توجه داشته باشید در حالی که استفاده از روش فایل sitemap یک روش خوب برای معرفی کل لینک های سایت به موتور جستجو محسوب می شود با این حال می تواند از طریق فایل robots.txt هم تحت تاثیر قرار بگیرد. پس اگر زمانی فایل سایت مپ را برای وب سایتتان درست کردید و در موعد مقرر در موتور جستجوی مورد نظر ایندکس نشد یکی از احتمالات ممکن اینست که بخش های مختلف سایت توسط robots.txt بلاک شده باشند. به مثال زیر توجه کنید:

وجود این محتوا در فایل robots.txt باعث می شود تا شاخه ی maghale در وبسایتتان از دسترس موتور جستجو خارج شود

# robots.txt for http://www.example.com/

User-agent: *
Disallow: /maghale

همچنین این کد باعث می شود که کل وبسایتتان از دسترس و دید موتور جستجو خارج شود حتی اگر sitemap های خوبی هم تعریف کرده باشید

# go away
User-agent: *
Disallow: /
sitemap ایندکس شدن در گوگل ثبت سایت در گوگل ثبت سایت مپ سایت مپ فایل سایت مپ معرفی سایت به گوگل
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه