Kaptain Kitty
انتشار :۱۴ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :424 بار

یک فایل sitemap در واقع یک ابزار هدایت کننده محسوب می شود که تمام لینک ها و قسمت های مختلف و متنوع وبسایت را در اختیار کاربر و موتور های جستجو (یاماشین) می گذارد. پس ما با ۲ نوع فایل سایت مپ روبه رو هستیم:

  1. فایلی تحت عنوان sitemap.html که برای استفاده ی کاربر طراحی می شود
  2. و فایلی با نام sitemap.xml که برای پیمایش توسط موتورهای جستجو طراحی می شود

سایت شما باید هر دو نوع سایت مپ را داشته باشد و هر زمان هم که لینک و مطلبی به سایتتان اضافه شد باید این دو فایل را به روز کنید.

  1.  HTML sitemap:

این فایل بسیار ساده تشکیل شده است از یک نمودار درختی و یا یک جدول که شاخه ها و قسمت های مختلف وبسایت را به کاربر معرفی می کند. در واقع این فایل برای کاربر ساخته می شود و لذا با هر تکنیکی می تواند پیاده شود.

  1. XML sitemap:

ساخت این فایل هم بسیار ساده است اما به دلیل اینکه شما این فایل را برای موتور جستجو طراحی می کنید لذا تگ ها و کدهای بیشتر و استاندارد تری باید بنویسید. همچنین می توانید برخی برنامه ریزی ها را هم برای موتور جستجو تعیین کنید. به عنوان مثال می توانید به موتور جستجو بگویید هروز به یک بخش از سایت سر بزند و لینک ها را جمع آوری و ایندکس کند.

توجه داشته باشید در حالی که استفاده از روش فایل sitemap یک روش خوب برای معرفی کل لینک های سایت به موتور جستجو محسوب می شود با این حال می تواند از طریق فایل robots.txt هم تحت تاثیر قرار بگیرد. پس اگر زمانی فایل سایت مپ را برای وب سایتتان درست کردید و در موعد مقرر در موتور جستجوی مورد نظر ایندکس نشد یکی از احتمالات ممکن اینست که بخش های مختلف سایت توسط robots.txt بلاک شده باشند. به مثال زیر توجه کنید:

وجود این محتوا در فایل robots.txt باعث می شود تا شاخه ی maghale در وبسایتتان از دسترس موتور جستجو خارج شود

# robots.txt for http://www.example.com/

User-agent: *
Disallow: /maghale

همچنین این کد باعث می شود که کل وبسایتتان از دسترس و دید موتور جستجو خارج شود حتی اگر sitemap های خوبی هم تعریف کرده باشید

# go away
User-agent: *
Disallow: /
sitemap ایندکس شدن در گوگل ثبت سایت در گوگل ثبت سایت مپ سایت مپ فایل سایت مپ معرفی سایت به گوگل
مطالب مرتبط

در هفته‌ای که گذشت موتور جستجویی اختصاصی برای زلاتان ابراهیموویچ با مدیریت Andreas Killander تاسیس شد که با جستجوی هر کلمه‌ای، نتایج مربوط به زلاتان در صدر نتایج آن قرار خواهند گرفت.

ربات گوگل برای اینکه یک شهروند خوب در وب باشه طراحی شده است. خزش اولویت اصلی آن می باشد، در حالی که مطمئن باشه که سبب کاهش تجربه کاربران از بازدید سایت نشود. ما این رو ” حد نرخ خزش” خطاب می کنیم، چرا که حداکثر نرخ واکشی برای سایت داده شده رو اندازه می گیرد. 

یکی از بزرگترین تغییراتی که من در سئو تجربه کردم افزایش محبوبیت جستجوی صوتی می باشد. استفاده از جستجوی صوتی بسیار ساده می باشد و حالا هم که ضروری شده به خصوص زمانی که از گوشی های هوشمند یا تبلت هاتون استفاده می کنید. در ادامه چند راهنمای سئو در این زمینه، خدمت شما بیان می کنم. 

در این مقاله یک لیستی از فاکتور های یک محتوای با کیفیت رو بیان خواهیم کرد:  ۱٫ در خدمت هدف بازدید کننده های خودتون باشید و به سوالات آنها پاسخ بدید و کمکشون کنید که به اهدافشون برسند. ۲٫ برای بازدید کننده هاتون تجربه ی ساده بودن، لذت بخش بودن و در دسترس بودن توسط […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه