Kaptain Kitty
انتشار :۲۵ شهریور ۱۳۹۳
بازدید :923 بار

اگر گوگل کد های موجود در وب سایت شما را درک کند، می تواند آن اطلاعات را برای افزودن متون پربار در زیر لینک وب سایت شما و سایر ویژگی ها به نتیجه ی جستجوی سایت شما استفاده کند. برای مثال، متن جستجوی یک رستوران ممکن است متوسط بازدید و طیف قیمت آن را نشان دهد. شما می توانید با استفاده از لغات schema.org و فرمت های نظیر Microdata و PDF، در کنار سایر روش ها مانند Microformats، داده های ساختار یافته را به صفحه ی خود اضافه کنید. راه دیگر افزودن داده های ساختار یافته از طریق تگ کردن داده در صفحه است که با استفاده از Data Highlighter انجام می شود.

صفحه ی Structured Data (داده های ساختار یافته) در Webmaster Tools اطلاعات ساختار یافته ای را نشان می دهد که گوگل توانسته است در وب سایت شما شناسایی کند. همچنین اطلاعاتی در مورد خطاهای موجود در کد صفحه ارائه می دهد که مانع از نمایش متون قوی (یا دیگر ویژگی های مربوط به جستجو) برای وب سایت شما می شوند.

برای مشاهده ی صفحه Structured Data به روش زیر عمل کنید:

۱- در صفحه ی اصلی Webmaster Tools بر روی وب سایت مورد نظر خود کلیک کنید.

۲- در قسمت Dashboard بر روی Search Appearance کلیک کنید

۳- در آن قسمت بر روی Structured Data کلیک کنید.

صفحه ی Structured Data فهرستی از انواع داده های ساختار یافته ای که در وب سایت شما یافت شده است را ارائه می دهد.

برای هر یک از انواع داده های ساختار یافته، فهرست شامل موارد زیر است:

– تعداد URL های موجود در وب سایت شما که حاوی آن نوع داده می باشد

– تعداد کل آن نوع از داده در وب سایت شما

– تعداد داده هایی از آن نوع که دارای خطا می باشند

آن نوع از داده هایی که بیشترین تعداد خطا را داشته باشند اول نمایش داده می شوند و شما می توانید ابتدا خطای آن ها را رفع کنید.

صفحه ی Structured Data تنها موجودیت های سطح بالایی را فهرست می کند که در صفحه یافت می شوند. برای مثال اگر صفحه ی شما حاوی یک schema.org/Event باشد که آن هم خود حاوی schema.org/Place باشد، فقط آیتم Event محاسبه می شوند.

اگر شما از میکروفرمت، میکرودیتا یا PDF برای افزودن داده های ساختار یافته به صفحه استفاده کرده باشید، اما صفحه در اینجا لیست نشده باشد، از Structured Data Testing Tool استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می تواند به محتوای کد شما دسترسی داشته و آن را درک کند.

تشخیص و رفع خطاهای مارک آپ:

۱- بررسی کنید که کدام نوع از داده های ساختار یافته دارای خطا می باشد

شما می توانید این اطلاعات را برای هر نوع داده ای در جدول موجود در زیر گراف مشاهده کنید. برای کمک به شما در اولویت بندی، آیتم هایی که تعداد خطای آنها بالاتر است، اول نمایش داده می شوند. در اینجا یک “آیتم” به یک تگ HTML در سورس کد صفحات شما اشاره دارد. برای مثال اگر شما داده ای از نوع Movie با ۳۰۰۰ آیتم دارای خطا، و داده ای از نوع Place با ۴۲ آیتم دارای خطا داشته باشید، Movie در اولویت اول برای شروع قرار دارد.

۲- عمیق نگاه کنید و به دنبال خطاهای مشخص باشید

بر روی یک داده ی ساختار یافته در جدول کلیک کنید تا جزئیات آیتم های دارای خطا را برای آن نوع داده مشاهده کنید. یک لیست با حداکثر ده هزار URL به همراه تعداد آیتم های دارای خطا و خطاهای مشخص به شما نمایش داده می شود. شما می توانید بر روی هر یک از URL ها کلیک کنید تا کد یافت شده در آن مانند نوع آیتم و خصوصیت های آن را مشاهده کنید.

دو نوع خطا برای داده های ساختار یافته وجود دارد:

  •  فیلد مفقود

برای مثال: متن توضیحی یک رویداد که در زیر لینک آن قرار می گیرد، مکان و اجرا کننده ی مراسم را مارک کرده اما تاریخ شروع مراسم داده نشده است.

  • رتبه بندی مفقود

برای مثال: یک محصول بر اساس یک مقیاس پنج امتیازی رتبه بندی می شود اما بهترین امتیاز (یعنی ۵) و بدترین امتیاز (یعنی ۱) مارک آپ نشده اند.

۳- کد موجود در سایت را تصحیح کنید

از مثال های موجود در خطاهای Structured Data برای شروع بررسی های خود استفاده کنید. نحوه ی عیب زدایی موارد بستگی به این دارد که مارک آپ از ابتدا چگونه بر روی سایت شما پیاده سازی شده است. برای مثال خطاهای مارک آپ ممکن است به علت یکی از تنظیمات موجود در سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) باشد.

۴- مطمئن شوید که کد آپدیت شده صحیح می باشد

URL صفحه یا کد HTML که حاوی آن کد می باشد را در Structured Data Testing Tool وارد کنید تا ببنید که آیا کد شما وجود داشته و صحیح است یا خیر. حتی اگر این روش هیچ خطایی را هم نشان ندهد، ممکن است باز هم مدتی طول بکشد تا صفحه مجددا بررسی و پردازش شود و تغییرات در داشبورد Structured Data منعکس شود.

structured data بهینه سازی داده های ساختار یافته سئو
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه