Kaptain Kitty
انتشار :۹ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :624 بار

شما می توانید چندین فایل سایت مپ مختلف برای وبسایتتان داشته باشید. در واقع این امکان وجود دارد که با استفاده از یک فایل سایت مپ مرکزی چند فایل سایت مپ دیگرتان را مدیریت کنید.دقت داشته باشید که هر فایل سایت مپ به طور جداگانه نباید بیشتر از ۵۰ هزار لینک درون خودش داشته باشد.همچنین حجم سایت مپ نباید از ۵۰ مگابایت تجاوز کند. اگر در نظر دارید که فایل سایت مپی بسازید که بیشتر از ۵۰ هزار لینک را ارائه دهد باید آن را به فایل های مختلف بشکنید و از تکنیک گروه سازی استفاده کنید.
ساختار فایل ایندکس را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

سایت مپ

در این تکنیک شما یک فایل ایندکس می سازید که در آن به جای معرفی لینک، سایت مپ های دیگرتان را معرفی می کنید. مشابه با قوانین سایت مپ ها ، هر فایل ایندکس هم نباید بیشتر از ۵۰ هزار لینک سایت مپ دیگر را ارائه دهد و حجمش هم نباید بیشتر از ۵۰ مگابایت بشود.

فایل های سایت مپ با ساختار ایندکس :

  • با تگ <sitemapindex> شروع و با </sitemapindex> خاتمه پیدا می کنند.
  • شامل یک تگ <sitemap> برای معرفی هر سایت مپ می باشند.
  • شامل تگ <loc> برای معرفی مکان آن فایل سایت مپ می باشند.

 

نمونه ی زیر یک فایل ایندکس را نمایش می دهد که شامل معرفی ۲ فایل سایت مپ است :

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<sitemapindex xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

   <sitemap>

      <loc>http://www.example.com/sitemap1.xml</loc>

      <lastmod>2014-10-01T18:23:17+00:00</lastmod>

   </sitemap>

   <sitemap>

      <loc>http://www.example.com/sitemap2.xml</loc>

      <lastmod>2014-01-01</lastmod>

   </sitemap>

</sitemapindex>
sitemap سایت مپ سایت مپ چیست؟
مطالب مرتبط

طی چند ماه گذشته سوالات و پیام های زیادی را در مورد نحوه ی صفحه بندی یا pagination مناسب نتایج برای موتور جستجو دریافت کرده ایم. در این پست خطرات، فرصت ها و تاکتیک های بهینه سازی که موفقیت شما را در امر صفحه بندی صحیح تضمین می کند آورده شده است. بهترین بخش ماجرا […]

بخش اول این مقاله را در لینک زیر دنبال کنید : ۰ تا ۱۰۰ مفهوم ریدایرکت در سئو – بخش اول عبارات با قاعده: از ویکی پدیا: یک عبارت با قاعده، رشته ای است که یک مجموعه از رشته ها را بر طبق قوانین مشخصی تعریف کرده یا آنها را تطبیق می دهد. عبارات با […]

ریدایرکت کردن، فرآیند ارسال یک URL به یک URL متفاوت است. سه نوع اصلی از ریدایرکت در مبحث سئو (SEO) وجود دارد: ۳۰۱، ۳۰۲ و متا رفرش. انواع ریدایرکت ریدایرکت ۳۰۱، “انتقال دائم”- توصیه شده برای سئو ریدایرکت ۳۰۲، “یافت شده” یا “انتقال موقت” متا رفرش ریدایرکت چیست؟ ریدایرکت راهی برای ارسال کاربران و موتور […]

Canonicalization در سئو اشاره به نرمالیزه کردن URL های متعدد دارد. (راهنمایی کردن به یک نسخه ی اصلی). نمونه کد: <link rel=”canonical” href=”http://example.com/blog” />   Canonicalization چیست؟ درک این مفهوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد (حتی تلفظش نیز دشوار است). اما به هر حال لازم است وب سایتی بهینه ایجاد کنیم. مشکلات بنیادینی که canonicalization […]

  1. خیلی ممنون
    استفاده کردیم
    عالی بود

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه