Kaptain Kitty
دسته ها :از دست ندهید
انتشار :۱۵ فروردین ۱۳۹۵
بازدید :236 بار

نقش اینستاگرام در کسب و کار

نقش اینستاگرام در کسب و کار

زمانی  وبسایت اینستاگرام (instagram) هنوز یک اپلیکیشن استارتاپ کوچک بود که تنها کاربردش نمایش قابلیت های دوربین DSLR تان بود در واقع تا پنج سال قبل کاربرد اینستاگرام بیش از همین نبود.

بسیاری از کسانی که شاهد خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام توسط فیس بوک بودند، نمی توانستند کنجکاوی و حیرت خود را پنهان کنند. اما بعد از رشد فوق العاده کاربرانی که به اینستاگرام روی آوردند، همه فهمیدند تنها تهدیدی که موجودیت فیس بوک را تهدید می کرد، همین اینستاگرام بود.

به گفته اُم مالیک (Om Malik) بنیانگذار شبکه اجتماعی گیگاام GigaOm، ویژگی های خاص اینستاگرام و قابلیت آن در تبادل حجم بسیار زیاد داده ها، این اپلیکیشن را اینچنین ارزشمند و محبوب کرده بود و این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از ابرشرکت های فناوری را ترسانده بود، در این بین فیس بوک به خوبی فهمید که برای اولین بار، رقیب بزرگی پیدا کرده است که نه تنها به کسب یک سود آنی قانع نیست، بلکه قصد نابود کردن آینده او را دارد.

رشد بر پایه تعداد کاربران

کمی به زمان حال در سال ۲۰۱۵ برگردیم؛ اینستاگرام اکنون با ۳۰۰ میلیون کاربر، پیش افتاده است، که به این معنی است از زمانی که به مالکیت فیس بوک در آمده، رشدی ۶۰۰ درصدی داشته است.

از نظر کارشناسان سامیت، اینستاگرام در مقایسه با ابر رسانه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر هیچگاه یک پلتفرم تجاری مترقی و قابل پیشرفتی نبوده است.

اما همان تجار ناگهان متوجه این حقیقت شدند که تعداد متوسط کاربران اینستاگرام در نیمی از مدت مشابه نسبت به توییتر رشد ۱۵۰ میلیون نفری داشته است و پیشی گرفتن تعداد کاربران اینستاگرام در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ بر تعداد کاربران توییتر، بیش از همه چیز موجب حیرت اغلب تجار شد. آیا این ارقام تا اینجا موفق به جلب توجه شما شده اند؟

به نظر می رسد زمان آن رسیده است تا شما هم چشم اندازهای تجاری خود را در اینستاگرام امتحان کنید. از آنجایی که بازاریابی در این رسانه، کمی متفاوت با آنچه که در فیس بوک و توییتر رخ می دهد است، در ادامه با شرکت هایی آشنا می شوید که با تکنیک های خاص خود و با اتکا به اینستاگرام معادلات جدیدی را در بازار بوجود آورده اند.

استراتژی های بازاریابی

ایجاد و پیشبرد یک استراتژی بازاریابی بر روی اینستاگرام نیازمند خلاقیت، تلاش و مهمتر از هویت و نام است.

چیس زیمرمن Chase Zimmerman و سین پرلستین Sean Perelstein مدیران صفحه SPJeweler در اینستاگرام هستند که دستبندها و ساعت های لوکس و ماشین های مسابقه را به نمایش می گذارند. به عقیده آنها، آمیزه ای از جواهرات و سبک زندگی لوکس یکی از فنون بسیار مؤثر بازاریابی است و اینستاگرام به آنها کمک کرده است که این کارآفرینان نزدیک به ۲۵۰ هزار دنبال کننده ( فالوور) داشته باشند.

زیمرمن در این رابطه توضیح می دهد “می توانم به راحتی بگویم که بیش از ۹۰ درصد فروش های آنلاین ما ریشه در اینستاگرام دارد. این پلتفرم نه تنها از طریق تصویر به جذب مشتری و فروش بهتر ما کمک کرده است بلکه از طریق هشتگ ها (#) به مشتریان بیشتری دست یافته ایم”.

صفحه oleknyc در اینستاگرام نیز متعلق به هنرمندی به نام اولک Olek است که انواع صنایع دستی ساخته شده از نخ های رنگی و الیاف به هم بافته شده را تبلیغ می کند. خانم اولک از تعداد ۵۰ هزار نفری دنبال کننده خود آنهم ظرف چند سال اخیر، ابراز شگفتی می کند. او می گوید در ابتدا ما فقط می خواستیم که مردم کار ما را بشناسند و کاری انجام دهیم که مردم واقعا از آن لذت ببرند.

کاری که او احتمالا انجام داده است البته با فکر و خلاقیت بوده است؛ محتوایی که در مقایسه با سایر عکس های بروز شده در اینستاگرام، عجیب تر و بحث برانگیزتر بوده اند که مورد علاقه و به اشتراک گذاشتن هر چه بیشتر آن توسط کاربران اینستاگرام شده است و این وجوه هنرش به محبوبیت او و صفحه اش کمک کرده است.

هارپون برووری یک شرکت کوچک تولید کننده نوشیدنی می باشد که صفحه HarpoonBrewery را در اینستاگرام داراست و با زیرکی و شوخ طبعی که در انتخاب نام کسب و کارش مبذول داشته موفق به جذب دنبال کننده در اینستاگرام شده است. این صفحه حتی از سوی شرکت Wordstream که در زمینه بازاریابی فعالیت می کند، به واسطه خلاقیت، زیرکی و انتخاب پست های خنده دار و در عین حال محتوایی (محتوا تا آنجایی اهمیت دارد که بدانید وب سایت های قدرتمندی به مانند Reddit.com بیشتر قدرت و شهرت خود را مدیون محتوایشان هستند) شناخته شده است.

نتیجه نهایی

اینستاگرام یقینا همان استارتاپ کوچک چند سال قبل نیست و با توجه به پیشرفت روزافزونش به مدد قرار گرفتن در لیست دستاوردهای فیس بوک، به پلتفرم بازاریابی منحصر به فردی برای تجار و صاحبان کسب و کار تبدیل شده است.

قابلیت به نمایش گذاشتن آنی یک تصویر، در اینستاگرام ویژگی منحصر به فردی است و همچنین هشتگ های(#) اینستاگرام ابزار عالی برای تبلیغ کالا یا خدمتی خاص و جذب مخاطبان هدف می باشند.

برچسب‌ها, , , , , ,

مطالب مرتبط

اشتباه کردن در مسیر فریلنسر شدن بخشی از منحنی یادگیری است. هیچ‌کس یک شبه فریلنسر نمی‌شود و دستۀ جدیدی از مشتریان پول‌ساز را به یکباره نمی‌یابد و باز هیچ‌کس ۱۰۰۰۰ دلار در یک هفته به چنگ نمی‌آورد تا بقیۀ ماه را به خوشگذرانی در ساحل رویایی با شن‌های سفید بگذراند. زمانی که من تازه کارم […]

بیانه لینکدین در روز افتتاح لینکدین لرنینگ: “امروز خوشحالیم تا آغاز فعالیت لینکدین لرنینگ را به عنوان یک پلتفرم یادگیری آنلاین اعلام کنیم  که افراد و سازمان ها را قادر می سازد تا به آمال و اهداف خود دست یابند. هدف ما کمک به افراد برای کشف  و توسعه  مهارت های مورد نیاز آنها ازطریق  یادگیری شخصی […]

نسخه‌ی ۳٫۱۲ تلگرام ساعاتی پیش منتشر شد و در این نسخه نیز همانند ورژن‌های قبلی امکانات جذاب و بسیار کاربردی جدیدی به این برنامه‌ی محبوب اضافه شد. سرنجام بعد از مدتی انتظار نسخه‌ی ۳.۱۲ تلگرام منتشر شد و امکاناتی همچون ساخت تصاویر گیف، ویرایشگر جدید عکس‌ها و امکان اضافه کردن ماسک و استیکر و متن […]

آی‌فون ۷ و ۷ پلاس اپل هفته جاری با چندین امکان جدید ارائه شد. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید آی‌فون‌ها که در آنها دیگر خبری از جک هدفون نیست؛‌ آغاز عصر فراگیری هدفون‌های بی‌سیم، به حکم اپل. کمپانی اپل به رسم هر ساله سپتامبر امسال هم در مراسم ویژه‌ای طیفی […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه