Kaptain Kitty
انتشار :۱۳ مرداد ۱۳۹۳
بازدید :589 بار

همانطور که در مقالات قبلی در مورد سایت مپ هم دیدید و خواندید، فایل سایت مپ با عنوان کامل sitemap.xml ساده ترین و موثرترین راه جهت معرفی لینک های سایت به موتورهای جستجو می باشد.

ما در مقالات قبلی ساختار کامل یک فایل sitemap.xml را توضیح دادیم و گفتیم که انواع مختلف لینک ها می توانند در سایت مپ معرفی شوند با این پیش شرط که تگ های مخصوص آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد. یک مثال هم در مورد افزودن ویدئو به سایت مپ زدیم.

در این مقاله در نظر داریم که چگونگی معرفی لینک هایی از جنس تصویر به فایل سایت مپ را توضیح دهیم. قبل از هر چیز می دانید که تصاویر مختلف استفاده شده در سایتمان را به این شکل معرفی می کنیم تا در قسمت جستجوی تصاویر موتور های جستجو آنها ظاهر شوند.پس هدف نهایی کار هم مشخص شد.

کار بسیار ساده است، حتی از ساخت ویدئو سایت هم ساده تر. خوشبختانه تگ های توضیح دهنده ی لینک تصویر بسیار کم هستند و شما به راحتی می توانید لینک های تضاویر را در سایت مپ معرفی کنید، به نمونه ی زیر نگاه کنید :

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
 <urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9"
  xmlns:image="http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1">
 <url>
   <loc>http://example.com/sample.html</loc>
   <image:image>
     <image:loc>http://example.com/image.jpg</image:loc>
   </image:image>
   <image:image>
     <image:loc>http://example.com/photo.jpg</image:loc>
   </image:image>
 </url> 
</urlset> 

نکته ی قابل توجه در سایت مپ بالا این است که شما می توانید ۲ نوع سایت مپ داشته باشید، هم یک sitemap.xml اصلی برای سایت و هم یک imagesitemap.xml برای تصاویر بطور جداگانه.
راه دوم هم این است که مثل سایت مپ بالا هر دو را در یک فایل معرفی کنید.

تگ مورد نیاز اجباری توضیح
<image:image> بله تگی است که در برگیرنده ی سایر تگ های معرفی لینک تصویر است
<image:loc> بله آدرس صفحه ای که در آن تصویر مربوطه بارگذاری می شود
<image:caption> اختیاری عنوان تصویر را هم با این تگ مشخص می کنید
<image:geo_location> اختیاری منطقه ی جغرافیایی که تصویر به آن محل تعلق دارد را مشخص می کند
<image:title> اختیاری متن لینکی که در نتایج جستجوی گوگل نمایش می یابد
<image:license> اختیاری آدرس گواهینامه ی تصویر

برچسب‌ها, , , ,

مطالب مرتبط

گوگل یک ماه پیش از ارتقاء الگوریتم mobile-friendly خود، شروع به ارسال پیغام های جدید هشداری به صاحبان وب سایت ها کرد. گوگل هم اکنون در حال ارسال نوع جدیدی از پیغام های هشداری به صاحبان وب سایت هایی است که وبسایت آنها mobile-friendly نمی باشد. این پیغام ها مستقیما در نتایج جستجو با موبایل […]

عموما بالا بودن تعداد سوالات مشتریان یک مساله ی خوشایند محسوب می شود. هر چه تعداد پرسش ها بالاتر باشد، تعداد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. اما به مرور زمان، شما دائما در حال دریافت همان سوالات همیشگی هستید. این امر می تواند خیلی زود به کاری روزمره، زمان بر و خسته […]

robots exclusion protocol (REP) یا Robots.txt یک فایل متنی است که که وبمسترها آن را می سازند تا به موتورهای جستجو و خزنده های آنها چگونگی برخورد با سایتاشان را بفهمانند. در واقع به جای توضیحات اضافه می خواهیم بصورت عملی تر متوجه شویم که نمونه کدهای زیر چه کاری را برای ما در این […]

فایل سایت مپ فایلی است که در آن تمام صفحات و لینک های سایت در آن لیست می شود تا به موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ساختار کلی وبسایت را نشان دهد. یکی از راه های شناخت و پیمایش یک وبسایت توسط موتور جستجو بررسی فایل sitemap آن وبسایت است. در واقع وجود […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه