Kaptain Kitty
انتشار :۲۵ شهریور ۱۳۹۳
بازدید :889 بار

اگر گوگل کد های موجود در وب سایت شما را درک کند، می تواند آن اطلاعات را برای افزودن متون پربار در زیر لینک وب سایت شما و سایر ویژگی ها به نتیجه ی جستجوی سایت شما استفاده کند. برای مثال، متن جستجوی یک رستوران ممکن است متوسط بازدید و طیف قیمت آن را نشان دهد. شما می توانید با استفاده از لغات schema.org و فرمت های نظیر Microdata و PDF، در کنار سایر روش ها مانند Microformats، داده های ساختار یافته را به صفحه ی خود اضافه کنید. راه دیگر افزودن داده های ساختار یافته از طریق تگ کردن داده در صفحه است که با استفاده از Data Highlighter انجام می شود.

صفحه ی Structured Data (داده های ساختار یافته) در Webmaster Tools اطلاعات ساختار یافته ای را نشان می دهد که گوگل توانسته است در وب سایت شما شناسایی کند. همچنین اطلاعاتی در مورد خطاهای موجود در کد صفحه ارائه می دهد که مانع از نمایش متون قوی (یا دیگر ویژگی های مربوط به جستجو) برای وب سایت شما می شوند.

برای مشاهده ی صفحه Structured Data به روش زیر عمل کنید:

۱- در صفحه ی اصلی Webmaster Tools بر روی وب سایت مورد نظر خود کلیک کنید.

۲- در قسمت Dashboard بر روی Search Appearance کلیک کنید

۳- در آن قسمت بر روی Structured Data کلیک کنید.

صفحه ی Structured Data فهرستی از انواع داده های ساختار یافته ای که در وب سایت شما یافت شده است را ارائه می دهد.

برای هر یک از انواع داده های ساختار یافته، فهرست شامل موارد زیر است:

– تعداد URL های موجود در وب سایت شما که حاوی آن نوع داده می باشد

– تعداد کل آن نوع از داده در وب سایت شما

– تعداد داده هایی از آن نوع که دارای خطا می باشند

آن نوع از داده هایی که بیشترین تعداد خطا را داشته باشند اول نمایش داده می شوند و شما می توانید ابتدا خطای آن ها را رفع کنید.

صفحه ی Structured Data تنها موجودیت های سطح بالایی را فهرست می کند که در صفحه یافت می شوند. برای مثال اگر صفحه ی شما حاوی یک schema.org/Event باشد که آن هم خود حاوی schema.org/Place باشد، فقط آیتم Event محاسبه می شوند.

اگر شما از میکروفرمت، میکرودیتا یا PDF برای افزودن داده های ساختار یافته به صفحه استفاده کرده باشید، اما صفحه در اینجا لیست نشده باشد، از Structured Data Testing Tool استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می تواند به محتوای کد شما دسترسی داشته و آن را درک کند.

تشخیص و رفع خطاهای مارک آپ:

۱- بررسی کنید که کدام نوع از داده های ساختار یافته دارای خطا می باشد

شما می توانید این اطلاعات را برای هر نوع داده ای در جدول موجود در زیر گراف مشاهده کنید. برای کمک به شما در اولویت بندی، آیتم هایی که تعداد خطای آنها بالاتر است، اول نمایش داده می شوند. در اینجا یک “آیتم” به یک تگ HTML در سورس کد صفحات شما اشاره دارد. برای مثال اگر شما داده ای از نوع Movie با ۳۰۰۰ آیتم دارای خطا، و داده ای از نوع Place با ۴۲ آیتم دارای خطا داشته باشید، Movie در اولویت اول برای شروع قرار دارد.

۲- عمیق نگاه کنید و به دنبال خطاهای مشخص باشید

بر روی یک داده ی ساختار یافته در جدول کلیک کنید تا جزئیات آیتم های دارای خطا را برای آن نوع داده مشاهده کنید. یک لیست با حداکثر ده هزار URL به همراه تعداد آیتم های دارای خطا و خطاهای مشخص به شما نمایش داده می شود. شما می توانید بر روی هر یک از URL ها کلیک کنید تا کد یافت شده در آن مانند نوع آیتم و خصوصیت های آن را مشاهده کنید.

دو نوع خطا برای داده های ساختار یافته وجود دارد:

  •  فیلد مفقود

برای مثال: متن توضیحی یک رویداد که در زیر لینک آن قرار می گیرد، مکان و اجرا کننده ی مراسم را مارک کرده اما تاریخ شروع مراسم داده نشده است.

  • رتبه بندی مفقود

برای مثال: یک محصول بر اساس یک مقیاس پنج امتیازی رتبه بندی می شود اما بهترین امتیاز (یعنی ۵) و بدترین امتیاز (یعنی ۱) مارک آپ نشده اند.

۳- کد موجود در سایت را تصحیح کنید

از مثال های موجود در خطاهای Structured Data برای شروع بررسی های خود استفاده کنید. نحوه ی عیب زدایی موارد بستگی به این دارد که مارک آپ از ابتدا چگونه بر روی سایت شما پیاده سازی شده است. برای مثال خطاهای مارک آپ ممکن است به علت یکی از تنظیمات موجود در سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) باشد.

۴- مطمئن شوید که کد آپدیت شده صحیح می باشد

URL صفحه یا کد HTML که حاوی آن کد می باشد را در Structured Data Testing Tool وارد کنید تا ببنید که آیا کد شما وجود داشته و صحیح است یا خیر. حتی اگر این روش هیچ خطایی را هم نشان ندهد، ممکن است باز هم مدتی طول بکشد تا صفحه مجددا بررسی و پردازش شود و تغییرات در داشبورد Structured Data منعکس شود.

برچسب‌ها, , ,

مطالب مرتبط

گوگل یک ماه پیش از ارتقاء الگوریتم mobile-friendly خود، شروع به ارسال پیغام های جدید هشداری به صاحبان وب سایت ها کرد. گوگل هم اکنون در حال ارسال نوع جدیدی از پیغام های هشداری به صاحبان وب سایت هایی است که وبسایت آنها mobile-friendly نمی باشد. این پیغام ها مستقیما در نتایج جستجو با موبایل […]

عموما بالا بودن تعداد سوالات مشتریان یک مساله ی خوشایند محسوب می شود. هر چه تعداد پرسش ها بالاتر باشد، تعداد فروش شما نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. اما به مرور زمان، شما دائما در حال دریافت همان سوالات همیشگی هستید. این امر می تواند خیلی زود به کاری روزمره، زمان بر و خسته […]

robots exclusion protocol (REP) یا Robots.txt یک فایل متنی است که که وبمسترها آن را می سازند تا به موتورهای جستجو و خزنده های آنها چگونگی برخورد با سایتاشان را بفهمانند. در واقع به جای توضیحات اضافه می خواهیم بصورت عملی تر متوجه شویم که نمونه کدهای زیر چه کاری را برای ما در این […]

فایل سایت مپ فایلی است که در آن تمام صفحات و لینک های سایت در آن لیست می شود تا به موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ساختار کلی وبسایت را نشان دهد. یکی از راه های شناخت و پیمایش یک وبسایت توسط موتور جستجو بررسی فایل sitemap آن وبسایت است. در واقع وجود […]

نظراتتان را برایمان بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب ما تو این شبکه های اجتماعی هم پخش میشه